×

שעות פעילות: ראשון עד חמישי 7:30-17:00 יום שישי 7:30-14:00

מתי צריך להחליף צמיגים ?

לקוחות ממליצים

תראו מה הלקוחות אומרים עלינו

מתי צריך להחליף צמיגים ?

בשנת 2008 במחקר שפורסם ניתן היה לראות שכ-50% מתאונות הדרכים על כביש 6 נגרמות בגלל צמיגים שחוקים. צמיגים שחוקים הם לא בהכרח תיעוד לנהיגה פרועה, אלא בעיקר בלאי טבעי ובלתי נמנע. הצמיגים מתיישנים לאורך הזמן והשימוש ברכב, ומכיוון שכשל בצמיג בזמן נסיעה יכולה להיות קטלני, ולגרום לאיבוד שליטה, או לתקלות ועצירת הרכב לצדי הדרך בשל נקר בלתי צפוי, מומלץ לבצע בדיקה של הצמיגים מדי כחודשיים בפנצ’רייה מוסמכת או לכל הפחות בדיקת לחץ אוויר באופן עצמאי.

מספר סימנים מעידים על הצורך בהחלפת צמיגים:

עומק הסוליה

כמה זה יעלה לך לגלות ?רק אגורה אחת (תמונה נשלחה בקובץ נפרד)

סולית הצמיגים שלך לא צריכה לרדת מתחת לעומק של 2 מ”מ. בעונת החורף ומומלץ שיהיה כפול מזה גם לרכבים שנוסעים במשטחים רטובים לעיתים קרובות.  אפשר לרכוש מד עומק למדוד את עומק הסוליה כפי שעושים אנשי המקצוע, אבל יש טריק ישן נושן שמספק אינדיקציה כמה נותר  מסולית הצמיג והוא בחינם כמעט: החדרת מטבע של אגורה בחריצי הסוליה!  אם סימן המנורה נראה בבירור זה הזמן להתחדש בצמיגים חדשים.

 סדקים בדופן

בדיקת עומק הסוליה היא לא הדרך היחידה לקבוע האם הצמיגים עדיין טובים לשימוש. במרבית המקרים דופן הצמיג יתייבש מהר יותר מסוליה שכן דופן הצמיג עובד קשה יותר.  קל לבצע בדיקה חזותית של יובש, זאת באמצעות חיפוש של סדקים או חריצים אשר בולטים די  כדי להיות גלויים לעין. אחד הסימנים לבריחת אוויר היא דופן יבשה או גרוע מזה, שהוא עומד להתפוצץ. במידה והסדקים בדופן בולטים, זה הזמן לכוון את הווייז  לפנצ’ריית עמיאל הקרובה לביתכם, לטיפול מסור ומקצועי.

וויברציה

רעידות בהגה וברכב בכלל אינן מבשרות טובה. תחושה מסוימת של רעד  היא נורמלית בכבישים לא סלולים, אך בכבישים רגילים מעידה על בעיה. רעידות ברכב יכולות לנבוע  מכמה סיבות, בניהן: צמיגים לא מאוזנים, צורך בכיוון פרונט, מכה בגאנט,  שחיקה בבולמי הזעזועים, חוסר באוויר או בעיה פנימית בצמיג עצמו.

 

 

צמיגים מתפוצצים בנסיעה

https://www.youtube.com/watch?v=YKVpIh7VSW0

 

התיישנות הצמיגים

מרבית בעלי הרכבים יכולים בקלות להתעלם מהזדקנות הצמיגים, מה שמגדיל את הסיכון שלהם לתאונה. שאלות ותשובות אלה יסייעו לכם להבין את הזדקנות הצמיגים, כיצד להאריך את חיי הצמיגים ומתי להחליף את הצמיגים ברכב.

מהי הזדקנות הצמיגים?

הזדקנות הצמיגים מתרחשת כאשר הגומי ורכיבים אחרים בצמיג משתנים לאורך זמן כתוצאה משימוש, אחסון ותנאי סביבה.

רכבי פנאי ואספנות שלא נוסעים לעיתים דחופות ידרשו יותר תשומת לב למצב הצמיגים, ויחד עם זאת רכבים שלא החליפו להם צמיגים בארבע שנים האחרונות או 40 אלף קילומטר הם בעלי סיכון גבוה יותר.

אבל עברתי טסט

נכון אבל לצערנו ברוב מכוני הרישוי בארץ אין אדם מקצועי (צמיגאי מוסמך) לפסול צמיגים גם אם הם מאוד ישנים הסיבה היא שבמכוני הרישוי בודקים אך ורק את עומק הסוליה ולא את שאר המשתנים המשפיעים על איכות ובטיחות הצמיג.

בנוסף לשימוש לעתים רחוקות, חשיפה לאור שמש ואקלים חם שהתברכנו בו בארץ ישראל, אחסון ותחזוקה לקויה תורמים אף הם להזדקנות הצמיגים. הזדקנות הצמיגים מהווה דאגה רבה יותר במדינות חמות.

מה אני יכול לעשות?

ברוב המקרים התבוננות שטחית ע”י אדם שאינו מוסך לכך לא מספיקה בשביל להבחין בהתיישנות מסוכנת {ראה מאמר מתי מומלץ להחליף צמיגים}. עם זאת, ישנם צעדים שתוכלו לנקוט כדי להאריך את חיי הצמיגים שלכם.{למאמר לחץ כאן}

 

לקוחות ממליצים

תראו מה הלקוחות אומרים עלינו

פריסה ארצית

עמיאל הינה חברה ותיקה אשר החלה דרכה לפני שנים רבות כפנצ`רייה ולאחר מכן הרחיבה את שירותיה לרשת פנצ`ריות בפריסה ארצית. וכיום נמנית כאחת הפנצ`ריות המובילות בענף בשרות, במקצועיות ובאיכות.

קרא עוד

100% איכות ושירות

סניפי השירות משלבים מתן שירותים ללקוחות בכל הסניפים כאחד.
הרכבה ומכירה צמיגים לרכבים פרטיים, משאיות, טרקטורים ושופלים.
בכל סניף ישנה ניידת שירות לתיקוני דרך והרכבות צמיגים בשטח.

קרא עוד

בין לקוחותינו