×

שעות פעילות: ראשון עד חמישי 7:30-17:00 יום שישי 7:30-14:00

איך לקרוא את מידות הצמיג ברכב

לקוחות ממליצים

תראו מה הלקוחות אומרים עלינו

איך לקרוא את מידות הצמיג ברכב

אם צמיגים יכלו לדבר, הנה מה שהם היו אומרים לכם:

יש המון מידע על הצמיגים שמספרים לנו איך הם עובדים עם הרכב כדי לשפר את הביצועים שלו. הבנת הכיתוב חשובה לתחזוקה וקנייה של צמיגים חדשים.

 

פענוח פרטי הצמיגים אינו דורש עיון בספר רכב . כל המידע שצריך נמצא ממש על דופן הצמיג .  רק צריך לדעת לפצח את הקוד. לא רק אותיות והמספרים אומר לך את גודל הצמיג, אלא הם יכולים גם לומר לך כמה בטוחים הצמיגים שלך וכמה הם ישנים.

 

האות P  מייצגת את המילה passenger לרכב נוסעים

האותיות LT  מייצגות את צמד המילים light track רכב מסחרי גדול

הטבעה גדולה נוספת על הצמיג היא המותג והדגם: {תמונה של צמיג בקובץ נפרד}

הטבעת תווית “OUTSIDE” או “ROTAIO” (כיוון נסיעה לפעמים גם יופיע כחץ), מצביע על כך שהצמיגים הם א-סימטריים ויש להם שינוי בתבנית הסוליה שעל פני הצמיג, מה שיכול לעזור בפיזור מים תוך שמירה על אחיזת כביש.

הגודל כן משנה

אפשר להתבלבל מכמות האותיות והמספרים הבאים: “255/35 ZR19 (96Y).” זה נראה כמו סיסמת הדוא”ל של מישהו, לא? הבנת המספרים תשנה את הרושם.

255/35 מציין כי רוחב הצמיג הוא 255 במילימטרים, עם יחס רוחב-גובה של 35 אחוזים. כלומר גובה הדופן הוא 35 אחוז מרוחב הסוליה. כן, צמיגים גורמים לך לעשות מתמטיקה.

ה-Z””  מציין דירוג מהירות והם יוסברו בהמשך.

“R” אומר לנו כי הצמיג הוא בעל מבנה רדיאלי. צמיגים רדיאליים הם ללא ספק הסוג הנפוץ ביותר של צמיג רכב או משאית. המשמעות ששכבות הפלדה שמסודרים בצמיג בכיוון מקביל לגלגול הצמיג (כיוון הנסיעה).

במקרים מועטים, כמו במכונית קלאסית עם צמיגי וינטאג ‘ או טרקטורים ישנים,  עלולה הופיע האות: “D” שמסמלת דיאגונלי שמצביע על קונסטרוקציה אלכסונית . בצמיגים אלה הפלדה או הניילון חופפים זה את זה באלכסון.

ייתכן שתראה גם את הכינוי “F” או RNF  ZP . המשמעות היא שניתן לנהוג בו במהירות איטית למרחק קצר לאחר ניקוב גם לאחר ריקון מוחלט של לחץ אוויר ועל כן שמו run flat.

“19” פשוט אומר שצריך להרכיב את הצמיג על גאנט בקוטר 19 אינץ ‘.

בצמיגים מסוימים ניתן לראות את צמד האותיות “M + S”, שפירושו כי הצמיג דורג גם לנסיעה בבוץ ושלג. יתכן שתראה גם גרף הררי עם פתית שלג, המציין שהצמיג הוא דרגה מעל צמיג M + S לביצועים במזג האוויר קיצונים

חשוב לציין שאף אחד מהסמלים הללו לא אומר שהצמיג מיועד במיוחד לבוץ או לשלג, רק שהוא תוכנן כך שהוא יכול להתמודד גם עם כמויות גדולות יותר של החומר החלקלק מאשר צמיגים שאין להם סימונים אלה. אם אתם מתכנן לנסוע בשלג או בוץ עמוק, עליך לשקול צמיג חורף או שטח יעודים.

 

קוד עומס וקוד משקל קוד

לאחר גודל הצמיג תראה את קוד המשקל וקוד המהירות, המצוין כאן על ידי “(96Y)”. המספר הוא מדד העומס. ככל שהמספר גבוה יותר, כך הצמיגים יכולים להתמודד עם משקל רב יותר. במקרה זה, “96” פירושו שהצמיג יכול להתמודד עם 710 ק”ג, ואילו ה” Y “מציין כי הצמיג מדורג כבטוח במהירויות של עד 300 קמ”ש. במקרה הזה ומופיע בסוגרים מה שמעיד שהוא בנוי למהירות גבוהה מ 300 קמ”ש.

קוד מהירות

אבל מה עם אותו דירוג “ZR” שהוזכר קודם? עם השנים התפתחה תעשיית הרכבים בהרבה מובנים בניהם משקל שהלך ועלה וגם מהירות מרבית של הרכבים ולכן יצרני הצמיגים היו חייבים להתאים צמיגים שיכולים לעמוד בעומסים אלה ולשמור על בטיחות הנוסעים,  בצמיגים עם הדירוג W או Y  הכיתוב ZR יופיע, סימון  זה יותר נועד ליצרנים ובעצם אומר שהצמיג נועד להיות מ 240 קמ”ש ומעלה.

דירוגי המהירות הללו עשויים להיות חשובים לשימושים מסוימים דוגמת אנשים שלוקחים את הרכב שלהם למסלול מרוצים, ויש להם יכולת לעלות מעל 250 קמ”ש, אך עבור רוב הציבור, צמיג מדורגים ב- Y, בסוגריים או לא, אמור להיות יותר ממספיק לשימוש ברחוב.

תאריך יצור

על כל הצמיגים המיוצרים קיום קיים תאריך יצור תאריך זה יופיע בארבע ספרות כגון 4520 הכוונה תהיה לשבוע 45 ו20 לשנת היצור הלו היא 2020.

Treadwear Traction Temperature

 שחיקה treadwear

טראדוויר הוא דירוג השחקת הגומי  כלומר תוך כמה זמן הצמיג ישחק, יש לזכור שהדירוג הוא אינדיקציה בלבד ולא הלכה למעשה. לדירוג זה יש מינוסים ופלוסים ככול שהדירוג גבוהה יותר כך הצמיג יחזיק מעמד יותר אך ככול שהדירוג נמוך הגומי הוא רך יותר מה שנותן שיפור באחיזת הכביש אך יחד עם זאת חייו קצרים משמעותית. ברוב המקרים הם נתונים חסרי משמעות לרובנו אך לרכבי ספורט אלה נתונים משמעותיים שיכולים לספק אינדיקציה לביצועי הצמיג.

אחיזה traction

הטרקשיין הוא בעצם נגזרת נוספת לאינדיקציה על המדד הראשון כאשר המדד הראשון מתייחס לגומי ולשחיקה ואילו כאן המדד מתייחס לבלימה על משטח רטוב (בטון אבנים משתלבות ואספלט) דרוג זה מתחיל באות C הנמוך ביותר בסולם B  בינוני A טוב AA טוב מאוד.

טמפרטורה temperature

יכולת הצמיג להתמודד עם חום ולפזר אותו, גם כאן הדירוג באותיות A B ו C כאשר A הוא הגבוה ביותר.

 

 

לקוחות ממליצים

תראו מה הלקוחות אומרים עלינו

פריסה ארצית

עמיאל הינה חברה ותיקה אשר החלה דרכה לפני שנים רבות כפנצ`רייה ולאחר מכן הרחיבה את שירותיה לרשת פנצ`ריות בפריסה ארצית. וכיום נמנית כאחת הפנצ`ריות המובילות בענף בשרות, במקצועיות ובאיכות.

קרא עוד

100% איכות ושירות

סניפי השירות משלבים מתן שירותים ללקוחות בכל הסניפים כאחד.
הרכבה ומכירה צמיגים לרכבים פרטיים, משאיות, טרקטורים ושופלים.
בכל סניף ישנה ניידת שירות לתיקוני דרך והרכבות צמיגים בשטח.

קרא עוד

בין לקוחותינו