×

שעות פעילות: ראשון עד חמישי 7:30-17:00 יום שישי 7:30-14:00

איך בוחרים צמיגים לרכב

לקוחות ממליצים

תראו מה הלקוחות אומרים עלינו

איך בוחרים צמיגים לרכב

קניית צמיגים חדשים אינם מספקים את העניין והחוויה שבבחירת רכיבים אחרים ברכב, אולם מדובר בפריטים בעלי השפעה מכרעת על חוויית הנסיעה, וחשוב מכך על בטיחות הנסיעה ברכב. ישנם פערים גדולים  בין סוגי הצמיגים ובין היצרנים השונים, והשפעה מהותית על מרחקי העצירה והבלימה שמהווים פועל יוצא של איכות הצמיג.

ישנם כמה יסודות שחשוב לדעת כאשר מחפשים צמיגים חדשים. למשל, האם אתה יודע שצמיגים מסוימים יכולים לחסוך לך כסף על דלק? או שאולי צמיגים מסוימים מדורגים במהירויות איטיות יותר ואילו ניתן לנסוע באחרים במהירויות גבוהות?  חלק מהצמיגים מיוצרים פשוט כדי להביא אותך בבטחה מנקודה A לנקודה B, בעוד שאחרים יכולים להתמודד עם אתגרים שונים אפשריים בין שתי הנקודות הללו.

נבחן כמה מהיבטי המפתח בבחירת צמיגים , ומה נכון לחפש ברכישת סט חדש:

מאפיינים

צמיגים, ממש כמו המכוניות שיושבות עליהם, מאופיינים בתכונות רבות הקובעות את טיבם והתאמתם לרכב ולתנאי הדרך. חלק מיצרני הצמיגים טוענים כי הצמיגים שלהם יכולים להפחית את מרחק העצירה , אחרים שואפים להגדיל את צריכת הדלק ,וחלקם יכולים לשמש בבטחה גם לאחר שניקבו אותם בצורה קשה {צמיג RNF קישור}. אבל גם בבחינה של צמיגים פשוטים באופן יחסי, לשימוש שגרתי,  על מנת להחליף את הצמיגים בסט אחר התואם למידה המקורית, חשוב להכיר את סוגי הצמיגים ותכונותיהם.

אופן השימוש וצורת נהיגה

צמיגים הם אביזר בטיחות החשוב ביותר ברכב שכן הם הקשר הפיזי המוחשי בין הרכב לכביש, לכן בחירת צמיגים נכונים הם עניין חשוב ביותר {https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5626870,00.html}

תקציב- ככלל צמיגים זולים יותר ישחקו מהר יותר ויציגו אורך חייהם קצר משמעותית לעומת מותגים יקרים יותר אשר יחזיקו לרוב זמן ממושך ממתחרה ללא שם ומוניטין. בענף הצמיגים ניתן לראות תמורה מול מחיר ביחס ישיר, כלומר פירמות ומותגים בנוסף לאורך חיים גדול יותר יספקו איכות נסיעה ובלימה טובה יותר. יחד עם זאת, רכב שלא נוסע הרבה ומרבית הנסיעות בו הם בתוך  העיר, אולי השקעה במותג יקר פחות כדאית, לפחות בהיבט השחיקה והעמידות. בהיבט הבטיחותי בכל סוגי השימושים כדאי להעדיף את צמיגי האיכות, גם אם אלה יקרים יותר.

שימוש- מכוניות או אופנועים הזקוקים לביצועים מקסימליים זקוקים ללא ספק לצמיגי מותג בעלי שם ומוניטין, אשר יספקו אחיזה מיטבית בכביש גם בנסיעה מהירה ופניות חדות, חיסכון בדלק ובלאי נמוך, וזאת בזכות השקעה רחבה בפיתוח טכנולוגיות חדישות ומתקדמות המאפשרות זאת.

נוחות נסיעה- לנהגים אשר  ביצועים ספורטיביים אינם בראש מעייניהם ולמעשה מעדיפים צמיגים טובים ועמידים לנסיעת כביש בטוחה, ניתן למצוא אפשרויות רבות, לרבות זולות יותר, בהתאמה לגודל הגלגל ולעומס הרכב.  צמיגים אלו יספקו נוחות בנסיעה חלקה ושקטה ובעמידות סבירה ויותר מזה.

 

אריכות ימים- ברכישה של צמיגים חדשים, חשוב לדעת מהי העמידות ואורך החיים הצפוי לצמיגים. אף על פי שיצרני הצמיגים מספקים הערכות לכמה קילומטרים, הנתון לא יהיה מדויק מפני שיש גורמים משתנים בין נהג לנהג ובין אוטו אחד לאחר וגורמים נוספים כמו כמה מפותלים או משובשים הכבישים בהם רכב נוסע ואם משתמשים בהם באקלים קר או חם . עבור צמיג רב עונתי {קישור לסוגי צמיגים ועונות 11}, אורך החיים הוא בדרך כלל בין 60.000 ל 100,000 ק”מ. צמיגים ספורטיביים בעלי ביצועים גבוהים לכל העונה יחזיקו בין 30,000 ל- 60000 ק”מ.  צמיגי מסלול בעלי טרייד נמוך {קישור להסבר על תווית הצמיג 12} נמכרים ללא כל התחייבות לחיי המסלול ולרוב אינם נמשכים יותר מ- 40,000 ק”מ במקרה הטוב, כמובן שנתונים אלה יכולים להשתנות בצורה דרסטית בהתאם לאופי הנהיגה וכן בהתאם למזג האוויר ולתחזוקה נכונה של הצמיגים{קישור לתחזוקה נכונה של צמיגים 5} בלימות חזקות, כניסה לסיבובים במהירות, תאוצה פתאומית כל אלה יקצור את חיי הצמיג באופן משמעותי.

הגודל כן קובע – יצרן הרכב תכנן את המתלה,הבולים, הברקסים ועוד רבות על פי קוטר מסוים של צמיגים לכן שינוי בלי מחשבה עלול לפגוע בבטיחות, ברדיוס הסיבובי, יחסי העברה בגיר. צריכת דלק מהלך מתלה ועוד, לכן כדי להתייעץ עם מומחים בתחום לפני שמשנים מידות {קישור למחשבון מידות}

קוד מהירות ומשקל – צמיגים מדורגים לפי המהירות שהם יכולים לנסוע ועל פי משקל מקסימלי. ברישיון הרכב יופיע איזה קוד מהירות וקוד משקל מתאים לרכב שלך מידע זה {קישור מידות הצמיגים 12} בהתקנת צמיגים בעלי קוד נמוך יותר סביר קיים סיכון לקיצור חיי הצמיגים.

קבוצת צמיגי עמיאל עומדת לרשותכם בייעוץ, הכוונה, שיווק והתקנה של כל צמיגים איכותיים ושירותים נוספים.

 

לקוחות ממליצים

תראו מה הלקוחות אומרים עלינו

פריסה ארצית

עמיאל הינה חברה ותיקה אשר החלה דרכה לפני שנים רבות כפנצ`רייה ולאחר מכן הרחיבה את שירותיה לרשת פנצ`ריות בפריסה ארצית. וכיום נמנית כאחת הפנצ`ריות המובילות בענף בשרות, במקצועיות ובאיכות.

קרא עוד

100% איכות ושירות

סניפי השירות משלבים מתן שירותים ללקוחות בכל הסניפים כאחד.
הרכבה ומכירה צמיגים לרכבים פרטיים, משאיות, טרקטורים ושופלים.
בכל סניף ישנה ניידת שירות לתיקוני דרך והרכבות צמיגים בשטח.

קרא עוד

בין לקוחותינו