×

שעות פעילות: ראשון עד חמישי 7:30-17:00 יום שישי 7:30-14:00

5 טיפים לבטיחות בצמיגים

לקוחות ממליצים

תראו מה הלקוחות אומרים עלינו

5 טיפים לבטיחות בצמיגים

חשיבות הצמיגים לבטיחות הנסיעה ולתפקוד הרכב ידועה, אולם מרבית בעלי הרכבים לא ידעו כיצד ניתן לדאוג לצמיגים על מנת להבטיח את איכותם ועמידותם, כיצד מחשבים את התאמת הצמיג לעומס המוטל על הרכב ומה בעצם הקשר בין צמידים שחוקים לעלייה בצריכת הדלק.

מעט מידע רלוונטי: בשנת 2017, נהרגו בארה”ב  738 בני אדם על הכביש כתוצאה מתאונות הקשורות לצמיגים: תחזוקה לקויה של הצמיגים, חוסר בלחץ אוויר ומגבלת תנועה של הצמיג. צמיגים אשר אינם זזים על בסיס קבוע עלול גרום לבלאי יתר, לפיצוץ בזמן נסיעה ולנזקים נוספים.

תחזוקה נאותה של הצמיגים דוגמת: הימנעות מעמידה ממושכת ללא תנועה, איזון וכיוון פרונט, יכולה לסייע לאריך את חייו של הצמיגים  ולהביא לחיסכון כספי.

 

חמישה טיפים חשובים לשמירה על הצמיגים, לבטיחות וליעילות כלכלית:

טיפול נכון בצמיגים שלכם ישמור אותכם בטוחים גם במקרה חירום על הכביש

חמישה טיפים לתחזוקת צמיגים לבטיחות וחיסכון

מנפחים אוויר וחוסכים

  • לחץ אוויר הוא החלק החשוב ביותר בשמירה על הצמיגים שלכם- ניפוח נכון של הצמיגים יכול לחסוך כסף רב  בצריכת הדלק, בזכות ההקלה במאמץ וניצול נכון של האנרגיה שמספקים צמיגים בלחץ אופטימלי. אין עוררין על העובדה שצמיג מנופח מתגלגל בקלות יתר, יחד עם זאת, רק 19% מן הנהגים מקפידים על ניפוח קבוע ונכון של הצמיגים. המשמעות היא שארבעה מתוך חמישה כלי רכב צורכים דלק מיותר בשל צמיגים לא מנופחים. נוסף על כך, צמיג מנופח מספק בלימה מהירה יותר, אחיזת כביש ויציבות ומפחית רעידות של ההגה.  כל אלו יבטיחו אורך חיים ארוך יותר של הצמיגים, הן במימד הזמן והן במימד המרחקים. בדקו את לחץ הצמיגים, כולל הרזרבי, לפחות פעם בחודשיים עדיף לעשות כן כאשר הצמיגים לפני נסיעה ארוכה או מהירה כך שאוויר בצמיג לא הספיק להתחמם
  • טבלת לחץ ניפוח ניתן למצוא בדלת הנהג או בספר רכב. ברכבים חדשים, התווית תהיה ממוקמת על דלת המשקוף בצד הנהג, המכונה “קורת B”. במידה ולא, ייתכן שהתווית תימצא בקצה האחורי של דלת הנהג, חשוב לדעת מהי המלצת היצרן לניפוח נכון של כל רכב, ולא להסתפק במידע אשר מופיע על הצמיג עצמו.
  • לרכבים חדשים יותר יש חיישנים המפקחים על לחץ אוויר בצמיגים, אך אלה רק מפעילות אזהרה כאשר צמיג לא מנופח באופן משמעותי. יש לבצע בדיקת לחץ אוויר בצמיגים בכדי להבטיח כי הצמיגים מנופחים כראוי.
  • צמיג לדרך- הצמיגים הופכים ללא בטיחותיים ונדרשים להחלפה כאשר הם מתייבשים, וניכר סדקים בדופן או שחריצי הסוליה יורדים מתחת לעומק של 2 עד 3 מ”מ {למדריך הבדיקה לחץ כאן מאמר 5 }.
  • איזון והעברה- העברת הצמיגים מסרן אחורי לסרן הקדמי. בין הצמיגים צריכה להיות התאמה המתבצעת על ידי מומחה מוסמך בתחום הצמיגים לרכב (לא מוסכניק). העברה חשובה לבטיחות וגם למיקסום חיי הצמיגים. איזון הצמיגים מבטיח שהגלגלים יסתובבו כראוי ולא יגרמו לרעידות לא נעימות . תמיד יש לאזן צמיגים חדשים בעת התקנתם.

חשוב לדעת כי בחלק מן הרכבים לא ניתן לבצע העברה אם הצמיגים הקדמיים והאחוריים בגדלים שונים.

 

 

לקוחות ממליצים

תראו מה הלקוחות אומרים עלינו

פריסה ארצית

עמיאל הינה חברה ותיקה אשר החלה דרכה לפני שנים רבות כפנצ`רייה ולאחר מכן הרחיבה את שירותיה לרשת פנצ`ריות בפריסה ארצית. וכיום נמנית כאחת הפנצ`ריות המובילות בענף בשרות, במקצועיות ובאיכות.

קרא עוד

100% איכות ושירות

סניפי השירות משלבים מתן שירותים ללקוחות בכל הסניפים כאחד.
הרכבה ומכירה צמיגים לרכבים פרטיים, משאיות, טרקטורים ושופלים.
בכל סניף ישנה ניידת שירות לתיקוני דרך והרכבות צמיגים בשטח.

קרא עוד

בין לקוחותינו